Parkering

Föreningen tillhandahåller totalt 18 parkeringsplatser varav 6 garage och 12 carportplatser.

4 carportplatser har laddstolpe för elbil varav 1 för närvarande är laddplats för gäster.

De parkeringsplatser som inte utnyttjas av föreningen hyrs ut externt t ex till medlemmar i närliggande föreningar.

Garageplats får endast användas för bil i körbart skick och ej som uppställningsplats för fordon, släp eller som allmänt förråd. Detta anges i kontraktet med varje enskild hyrestagare. När det inte är kö till platserna kan annan överenskommelse göras.

Max en garageplats eller en carport per lägenhet när vi har medlemmar i kön som väntar på sin första plats.

Upplåtelse av garage eller carport i andra hand får endast ske efter överenskommelse med styrelsen och då en kortare period.